top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Witte Donderdag in NL


Het is de Stille Week thuis, Witte Donderdag vandaag.


Door een vrije dag in staat er bij stil te staan. De Paascyclus van Taizé komt in m’n gedachten voorbij, een feest waar licht het ultieme einde van de belevingsweek inluidt.


Witte Donderdag, gelieerd aan het Laatste Avondmaal en heel mooi in beeld gebracht door Leonardi da Vinci met voor Maria Magdalena een hoofdrol. Prachtig!


Voor mij hier een moment van bezinning. Ik kom vergezichten en mooie plekken tegen die ik in mijn verbeelding kan koppelen aan de Stille Week.


Een ondergaande zon boven een rots, ”oud“ licht, een kaars aansteken, “nieuw” licht. Eten bij Christos in Petra, de Rots in beeld, mijn eigen heilige plek van binnen. De vele olijfboomgaarden, boordevol oude bomen die elk jaar weer nieuwe vruchten dragen, nieuw leven.


De plek hier, oud maar boordevol leven, zich willen ontworstelen aan het juk van het kamp.


Witte Donderdag 🙏

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page