top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Het kamp groeit weer

Bijgewerkt op: 21 mei 2019

Weer een groei van 10% deze week, 100 mensen erbij. De UNHCR is druk bezig met het egaliseren van een stuk grond en met het opbouwen van groepstenten dit keer.


In het kamp is het al rondgegaan dat ik op op Lesbos en Samos ben geweest, al een tiental ‘residents’ vroegen ernaar. Ik ben benieuwd of er dit keer meer bekenden komen.


Het is warm deze dagen, in de grote hal gaat regelmatig het brandalarm af door de warmte in de nok van het dak. De deuren moeten deels gesloten blijven omdat het Marketplace is, de grote ruimte is omgebouwd tot een kledingwinkel waar men uit het assortiment gebruikt en soms nieuwe geschonken kleding een beperkt aantal artikelen mag uitzoeken. Ze krijgen hiervoor virtueel geld dat Drops heet. Elk kledingstuk kost een aantal drops en per persoon/gezin krijgen ze een aantal drops gratis. Als ze zelf een tas meenemen of hun oude of bv winterkleding schenken, krijgen ze extra drops. Alleen condooms en maandverband is gratis, de rest moet ‘betaald’ worden met drops. Het is druk dus en het is hier al niet anders dan thuis als black grif ay aanbreekt in de kledingwinkels.


Eind volgende week ga ik naar huis terug na drie maanden Griekenland. Ik heb de mensen leren waarderen, voor wat zij met de vluchtelingen doen.


Eerst nog anderhalve week en op Hemelvaartsdag weer thuis. Ik hoop jullie allen binnenkort weer te zien.



26 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page