top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Verleidingen...

Vanochtend wat later beginnen, voor het eerst later dan half negen lokale tijd mijn bed uit. En trouwens gisteravond voor het eerst hier rond tien uur op bed. Het begint te wennen blijkbaar en dat is mooi.


De route deze ochtend eindigt in het Alpha Centre, maar de weg er naar toe is anders. Ik loop een iets andere route door Vathy heen, dat is de naam van het oude stadsdeel van Samos. Een klein dorp tegen de bergrug aangebouwd. Ik loop door de smalle straatjes en elk gevoel van richting raak je kwijt. Ik heb een korte video maar ben er nog niet achter hoe die in deze blog te integreren. Op zich logisch natuurlijk anders was het een vlog 😉. Regelmatig zie ik hier oudere mensen lopen, lijkt mij best pittig voor iemand die slecht ter been is/wordt.


Terwijl ik afdaal naar Samos kom ik langs de geneugten en verleidingen van het mediterrane. Bomen met sinaasappels en met citroenen, er is zelfs een bananenboom in het dorp en op dat erf is een andere NGO gevestigd. Laaghangend fruit, maar “hofkesjongen” zit er helaas niet in ;) de ”appel“ wordt me denkbeeldig aangeboden maar ik blijf er vanaf.


Even verder mijn koffiestek, voor €1,60 een donut(soms), een cappuccino en een flesje water. Het is goedkoop en zeer goed bedoeld, maar het levert wel een milieuprobleem op die lege flesjes maar ik zwicht er (weer) voor... zo zie je maar dat de verleidingen vaak dichtbij zijn, de keuzes in goed en verkeerd maar dat het vlees zwak is 🤔😉


De koffie en de donut smaakten heerlijk😋


10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page