top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Vandaag de laatste volle werkdag hier op Samos


Ik loop tussen de shifts wat rond in het stadje hier en merk dat ik kijk met de blik van afscheid nemen.


Het gaat mij aan het hart dat ik hier straks wegga, weg van de mensen die ik iets beter heb mogen leren kennen, van sommigen zelfs wat hun tot op het diepste raakt en vele anderen die ik soms vluchtig heb gezien of gesproken.


Bij de laatste groep horen de eigenaren van enkele coffeeshops die mijn wensen al aardig kennen, ook enkele restauranthouders waar ik voor circa €6 mijn maag vol had met lekker eten, die wisten dat er bij een Italiaanse hap een Alpha biertje hoorde 😉.


Één van de coffeeshops (no weed included 🤔) waar ik ook kwam was Coffee Lab, tevens de locatie waar Samos Volunteers wekelijks sociale gesprekken met vrijwilligers voerde zodat ze even hun ei kwijt konden. SV die zelf eerst ook koffie schonk naast thee en water, tot er maandelijks voor € 1.000 aan koffie werd verbruikt.


Afscheid nemen, voor een laatste keer nog een paar foto’s nemen van dingen die opvallen hier. Bijvoorbeeld Pythagoras, niet alleen bekend door de triangel, driehoeks oppervlakte, maar lokaal hier ook door de Pythagoras Square, een vierkant pleintje met een aantal restaurants. Één ervan heeft de vrijwilligers van Samos Volunteers kortgeleden getrakteerd op een heerlijk vega-maal.


Afscheid van ook het haventje met de kleine boten, waar vissers hun netten boeten. Waar zij met hun vaak nachtelijk werk ervoor zorgen dat er weer gedeeld kan worden. Ook de vele kleine bakkers, die samen met de vissers zorgen voor de vijf broden en twee vissen, de opbrengst van het land en de zee voor de lokale bevolking.


Ik zal ze missen! Nog twee nachten en dan richting Samos AirPort🙏


.....


Dit voorgaande bericht heb ik vanochtend geschreven en is inmiddels door de tijd ingehaald. Morgen, vrijdag, is mijn laatste werkdag. Vanavond dus vast een deel inpakken en morgenavond de rest.


Omdat ze docenten te kort komen en de beste man die het vandaag graag wilde overnemen niet door zijn studenten wordt begrepen, hebben ze mij gevraagd om morgen alsnog les te geven. Het is niet anders en ik doe het graag.


15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page