top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Moments in time...

Ik liep net een klein stukje om na een gesprek met iemand en kwam op een weggetje uit dat overging in een smal pad tussen de olijfbomen door.


Als mo(nu)menten in de tijd staan ze daar, ze kunnen tot wel 1500 jaren oud worden las ik op Wikipedia en dat geloof ik direct. Bomen waarvan je verwacht dat ze, gespleten of oud dat ze zijn, geen vrucht meer kunnen dragen doen dat nog steeds.


Wandelend tussen deze oude verhalenvertellers die menig generatie aan mensenlevens aan zich voorbij hebben zien gaan. Indrukwekkend zoals ze daar staan en bijzonder.


Het is Pasen hier en dat is onlosmakelijk verbonden met de olijfgaard waar het verhaal van de opstanding zijn basis had.


Olijfbomen ook bij het strand hier waar net een groep jongens uit Afghanistan aan het zwemmen waren en soms beschutting zochten onder deze bomen.


Olijfbomen als dragers van de kostbare olie, het kostbare goed en het verhaal.


Vanaf hier een mooi Grieks Orthodox Paasfeest gewenst. Een kaars brand.šŸ™


13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page