top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Mijn lichaam en die ander

Vele vrijwilligers zo ook ik merken aan hun lichaam dat ze ergens zijn waar hun lijf aan moet wennen.

Smeltkroes van culturen, gewoonten, hygiëne en andere manieren van over-leven.

Menigeen heeft vaker dan één keer buikgriep, voelt het eigen lichaam protesteren en mogelijk zelfs veranderen.


Zelf merk ik het ook, buikgriep, afvallen, ander eetpatroon, minder snoepen, meer en intenser bewegen en het lichaam dat zich aan wil passen aan de veranderde omstandigheden. Het lichaam dat steeds strakker wordt, ook soepeler, het lichaam dat hard aan het werk is om al die indrukken en wijzigingen het hoofd te kunnen bieden. Hard werkend ook die rust nodig heeft om er mee om kunnen gaan, rusten, lang slapen en luisteren naar dat lijf.


Die ander die van grote invloed is hoe ik deze ervaring door kom, doorleef. Die ander die zich ingraaft in mijn hoofd, mijn hart en mijn ziel. Die ander die mijn lichaam weer terug brengt tot een pure staat van mens-zijn. Zijn het bacteriën of al die ervaringen van hen op hun reis die via mijn lichaam worden verwerkt en verdwijnen naar een plek waar het donker is.


Die ander, die andere mens, al die mensen komen samen in mijn hand-druk en via daar, via mijn lijf, kan ik hen helpen te verwerken. Door mijn handdruk worden zij meer de mens die ze waren, willen zijn en absoluut zijn. 🙏 The Other-One and Me!

64 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page