top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

M’n laatste dagen op Samos

Het is begonnen, de laatste week hier. Komende zaterdag naar Lesbos en de voorbereidingen zijn al gestart. Vandaag heb ik het boek met protocollen voor kamp Moria en de Boat Refugee Foundation doorgenomen, later deze week nog eens en dan “git it oan”!


De komende vier dagen staan in het teken van afronden en langzamerhand afscheid nemen. Afscheid van de andere vrijwilligers, van de kampbewoners waar ik contact mee had en afscheid van mijn plek hier, maar wat mij betreft kom ik eens terug.


Morgen laundry, lesgeven en het functioneel ontwerp voor de planning proberen af te krijgen zodat ik het met SV door kan nemen voor de laatste aanpassingen en overdracht naar het Alfa College in Groningen.


Lesgeven, de laatste vier sessies met een groepje van tien slimme jongeren die willen leren. Het gaat eerst om simpele zaken, kennis van Excel en van Word, zo ook basisvaardigheden computergebruik. Afgelopen vrijdag heb ik lesgegeven over internet, hoe het in elkaar steekt, hoe de communicatie gaat, wat de machtsblokken zijn en meer. De dag erna kwam ik een aantal studenten weer tegen en ze spraken er nog over, mooi🙏. Voor mij geen standaard lessen graag, maar luisteren waar de behoefte aan is.


Als ik straks terug kijk heb ik het gevoel dat mijn tijd hier ertoe heeft gedaan en dat heb ik kunnen bereiken met giften van de achterban. Processen zijn verbeterd, voor herkenbaarheid en beveiliging is weer aandacht en dat voelt goed.


Maar ik ben er nog, nog iets meer dan vier dagen werken hier en dan naar die andere hotspot en kijken wat mijn bredere rol daar zal zijn.


Aho🙏



11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page