top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Just a blog about food...



Goeiemorgen, om te leven heb je eten nodig, vandaar maar eens een blog over het eten dat ik binnen krijg.


Het is niet elke dag souflaki of rijst in wijnblad gewikkeld dat er op Mn bord ligt, in tegendeel.


Omdat alle drie de volunteerhouses vol waren zit ik in een goedkoop pension, bed & shower and a perfect view over city & harbour...


Samen koken zit er voor mij niet in, maar geen punt, op Lesbos wordt er drie maanden voor het team gekokkereld.


Kook ik nu zelf? Ook niet. Vrijwilligers van Samos Volunteers hebben door de tijd heen ervaring opgedaan met waarschijnlijk elk restaurant in het centrum en geven de top 7 door aan nieuwe vrijwilligers. Voor ca 4-8€ heb je een prima maaltijd met uiteraard een biertje erbij, overdag krijg ik water genoeg per slot van rekening. Soms Krijg ik een gerecht met kikkererwten, soms pasta en ook wel aardappels met een Grieks stuk vlees op mijn bord. Het is geen haut quisine maar het vult mijn maag en het smaakt goed.


Gedurende de dag eet ik brood dat ik in de ochtent heb gesmeerd nadat ik een ontbijt heb gehad dat elke dag nu bestaat uit banaan, vers citroensap, Griekse yoghurt en wat cruësli. Vitamines en eiwitten, goed om de dag te beginnen.


Tussendoor snoep ik niet, of amper, vaak een cappuccino en eens een klein koekje. Dat alles met de nodige beweging erbij, ca 10km per dag, maakt dat ik afval. Geen dieet dus maar vrijwilligerswerk in een bergachtige omgeving 😉.




28 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page