top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Ik ben op Lesbos


Jeetje, wat een weer hier, het regent en 16 graden... In Nederland zon en 20 graden.


Vanochtend huilde ook Samos, ik vertrok 😉. Maar genoeg getreurd. Op Lesbos nu en kijken wat er hier allemaal voorbij gaat komen. Wat ik in elk geval al weet is dat er twee vrijwilligershuizen zijn, één kippenhok voor de 17 jongeren en één bejaardenkot voor de 6 ouderen die met elkaar ook een redelijk deel van hrt medische team omvatten.


De namen die ze hebben zijn Redhouse en Seahouse, in de laatste slaap ik. Je raadt het vast al, de Redhouse is rood en de Seahouse staat bijna in de Aegaese zee, op een paar honderd meter na. Ze liggen een kilometer of twee uiteen, de warme hap wordt in de andere woning bereid en voor de rest lopen de diensten van beide clubs aardig asynchroon.


Het mooie is dat ik een kamer voor mezelf heb en daar ben ik best blij mee, wat privacy. Tot een uur of twee is het rustig hier, dan komt het medisch team weer terug.


Morgen om 12hr verwacht ik meer te horen van alles, ik jou jullie op de hoogte. Nu eerst een heerlijk lange nacht draaien. Trusten allemaal 😴🙏

20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page