top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Not in my backyard... 🤔🙃😄😎

Net terug van een dagdeel kamp schoonmaken en eerlijk gezegd maakt het mij blij.

De hoeveelheid nieuwe troep is klein en in het algemeen is het terrein schoner zodat ik een grapje durf te maken tegen één van de bewoonsters dat ze bijna van de grond kan eten zo schoon is/lijkt het.

Ze lacht en vroeg om een zak voor haar eigenncabin, omdat ze 20 meter naar de volgende te ver lopen vond. Ik heb haar uitgenodigd om te helpen en dat deed ze en na drie volle zakken heb ik haar de luxe gegund van een afvalzak naast de cabin.

Maar eerst gaf ze aan dat het bij haar cabin (hutje van hout en tentdoek vd UNHCR) schoon was “No trash in my backyard”.

Ik zei tegen haar en wees naar een paar meter verder, dat ik het anders zag omdat een meter verder wel troep lag. Hierop gaf ze aan dat die paar vierkante meter bij de buurman hoorde. Kortom claimgedrag, not in my backyard en meer daarvan dus. Maar ze hielp en daar gaat het om.

Mooi om te zien dat het initiatief meer van de bewoners komt en ik kan me voorstellen dat het voor een deel van de bewoners nu al schoner is dan ze thuis ooit hebben ervaren.


Nu even zitten, schone kleren aan en een douche nemen en dan weer downhill.


Al tweeënhalve week hier, over de helft van mijn tijd op Samos. 🙏


11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page