top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Even de toerist uithangen

In de dagen tussen het ene kamp, Moria, en het andere, Nea Kavala, even de toerist uithangen op Lesvos.


Een rondje eiland met de auto brengt je van de ene verbazing in de andere. Mooie schilderachtige dorpjes, knusse haventjes en een prachtige natuur. In het oosten herken je duidelijk Griekenland zoals iedereen het zich voorstelt met oa olijfbomen en stranden. De andere kant, het westen, is kaal, woest en ruig. Menigmaal gedacht dat ik in Ierland was.


Intussen merk ik dat ik niet 123 van Moria af ben, ook niet van het medisch team, ze zijn onderdeel van mijn leven geworden op die paar vierkante meters daar. De afgelopen nachten vaak en lang wakker. Waarom? Ik weet het niet.


Wat ik wel weet is dat Lesbos en ook Samos deel van mijn leven zijn geworden. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik deze kant op ben gegaan, integendeel. Greece, yr in my heart❤️




26 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page