top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

De Kunst van het verstaan


Vandaag een mooi gesprek gehad met een informatie-wetenschapper uit Iran, gevlucht uit dat land en nu zijn dagen slijtend met ondermeer het schrijven van mooie pakkende teksten.


Hij schreef alles dat in hem op komt op in een agenda en vroeg mij om een ”boek” zodat hij kan schrijven. Ik heb een “Code of Conduct” getekend dat ik mensen niet voortrek. Maar om mij heen zie ik de één wel eens meer aandacht geven aan die ander dan nodig voor het werk van SV.


Ik denk dat ik maar even vergeet dat ik die Code heb ondertekend en koop ik dat boekwerkje of dik schrift voor hem zodat hij zijn werk eens kan bundelen en uitbrengen.


Één van zijn teksten:


“Music is a moral law,

it gives soul to the universe,

wings to the mind,

flight to the imagination

and charm and gayety to life

and to everything.”



mooi toch?


21 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page