top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHille Meetsma

Kids


Er lopen hier flink veel kinderen en jongeren rond, zo ook kids in wording, zwangere vrouwen.


De afgelopen week een paar gezinnen met zes kinderen, soms meer maar gelukkig vaak minder. Toen ik op Samos zat ging het verhaal dat er een oudere moslimman was met meerdere vrouwen en 22 kinderen en nee ik overdrijf niet. Mij is de man aangewezen maar hij was alleen op dat moment en dat begrijp ik ook šŸ˜‰.


Kinderen kunnen spelen en soms wordt Ć©Ć©n van ons wel eens een kind in de handen gedrukt als de begeleidende vader of moeder spullen bijeen moet zoeken. Kinderen die zich zo vrij als een vogel voelen en spelen ongeacht de stress die ouders soms voelen.


Jongeren die doen en willen wat de jeugd in Nederland ook doet maar belemmert worden door de cultuur die dan hardhandig ingrijpt, een vader die een afranseling of flinke tik geeft. Een jonge vrouw overkwam dit, werd op oosterse wijze opvoedkundig gecorrigeerd, een dik oog tot gevolg, en liep toen weg naar ons toe. In overleg met de politie mocht ze een nacht in de beschermde omgeving wonen maar is haar vriendje achterna gegaan, de problemen werden toen alleen maar groter. Omdat de dochter geen aangifte wilde doen ontkwam de vader aan achtervolging en directe uitzetting.


Culturen, aan het oude willen vasthouden door de ene en het nieuwe willen aangrijpen door de andere, jongere. Het blijft lastig.


20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het vervolg

De bedoeling was dag ik op Hemelvaartsdag terug zou komen, vandaag dus. Ware het niet dat het Alfacollege (Hoogeveen/Groningen) mij belde om te praten over het project van Samos Volunteers, een te mak

bottom of page